تازه های خبری
آخرین گزارش ها
اخبار
اخبار موسسات و زیرمجموعه ها
اخبار > ايماژهای ذهن در تعلیق وهم و رویا


ايماژهای ذهن در تعلیق وهم و رویا

 

نگارخانه لرزاده مجموعه صبا این بار با نمایشگاه آثار طراحی بهزاد هاتفی سعید، عرصه‌ای از ایماژهای دارای فرم و فضای خاص شده است که در مدار ذهنیت، ‌تخیل و رویا، انگاره‌ای نوین از رویکرد بصری با پس زمینه‌های روان‌شناسانه را پیش چشم گذاشته است.


نگارخانه لرزاده مجموعه صبا این بار با نمایشگاه آثار طراحی بهزاد هاتفی سعید، عرصه‌ای از ایماژهای دارای فرم و فضای خاص شده است که در مدار ذهنیت، ‌تخیل و رویا، انگاره‌ای نوین از رویکرد بصری با پس زمینه‌های روان‌شناسانه را پیش چشم گذاشته است.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، این مجموعه در ادامه سلسله نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی هنرمندان که در نگارخانه لرزاده صبا برگزار می‌شود این بار میزبان نمایشگاه آثار «بهزاد هاتفی سعید» شده است. این نمایشگاه شامل 19 اثر در قالب طراحی با شیوة چاپ روی بوم، طراحی الکترونیک و رایانه‌ای است که به لحاظ ایده و اجرا، جدید و منظری از شیوه‌گرایی و تجربه‌های تازه در طراحی را با رویکردهای خاص ذهنی و روان‌شناختی ترسیم می‌کند.

فضای آثار ارائه شده عمدتاً تأثیر گرفته از انگاره‌های روان‌کاوی فروید با نشانه‌شناسی بصری خاص خود است. اين هنرمند در آثارش موفق به خلق ساحت‌هایی از تعلیق میان واقعیت و رویا، دغدغه‌های ذهنی و کاوش‌های روان‌شناختی در زوایای ضمیر ناخودآگاه و وهم‌اندیشی‌های سوررئالیستی شده است.

در طراحی‌های پیش رو، شکست بعد و حجم و شیوه خاص تقطیع و ترکیب خطوط بدون استفاده اغراق شده از ترام‌های تیره و خاکستری و کلیشه‌های رایج، فضایی آکنده از هیجان‌ها و تلاطمات ذهنی و رویازدگی و توهم گونگی را شکل داده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا 15 دي‌ماه، میزبان عموم علاقه‌مندانی است که می‌خواهند یکی از شیوه‌های خلاقه و ابداعی در تلفیق طراحی با ایده‌های ذهنی و انگاره‌های روان‌کاوانه را مشاهده کنند.

نگارخانه لرزاده مجموعه صبا همچنان در هر هفته ميزبان برگزاری نمایشگاه‌های هنرمندان خواهد بود.

 
 
 

زمان انتشار: دوشنبه ٩ دی ١٣٨٧ - ١٢:١٤ | نسخه چاپي

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




کلیه حقوق متعلق به این پورتال برای فرهنگستان هنر محفوظ است.